Buddhist låter kanske lockande ?

Är snart klar med halva uppsatsen, ska fixa min samh. läxa också sen får jag sova. Saknar min säng lite smått faktisst, men som tur är så har jag sovmorgon till 9.50 imorgon så ingen panik att jag måste sova om 5 min..
Men hörrni, att bli buddhist det kanske vore något ?
Aldrig få vara riktigt lycklig för att heller inte kunna bli riktigt ledsen. Uppnå nirvana och se till så att man inte föds igen, inte döda äns en liten jobbig mygga som jag kan döda tusentals av på en sommar, och sitta och be till en plåtstaty. Låter det lockande ? Inte enligt mig, då lever jag hellre livet medans jag kan eftersom att jag inte tror på att man föds igen, jag ska leva med lycka även fast det innebär att jag kommer bli ledsen förr eller senare, men det är så livet är.
Ingen jäkla Siddharta Gautama ska få ta ifrån mig min lycka, nej den är förstor för att han äns skulle få komma i närheten av den !
Nu ska jag renskriva allt på datorn, får hoppas på att det blir ca 3 sidor och så får jag göra resten imorgon.
Bloggar inget mer ikväll eftersom att jag ska förmodligen sova sen, eller kanske läsa. Eller ännu bättre, prata i telefon. Jag ska iaf leva livet medans jag kan, mina sötnosar, man lever ju bara en gång.
God natt alla ! You know you love me



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0