tips för håret

Mitt hår är renarama katastrofen, jag har inte klippt det på ett år och det har blivit utsatt för både det ena och det andra.
Jag köpte då ett shampoo och balsam från Gliss, hade sett att sebbes syrra hade det och jag tyckte att det luktade så gott ! När jag hade köpt det såg jag även att det ger lite UV-skydd vilket är perfekt för mig som älskar att vara i solen.


Mitt hår brukar alltid tova till sig efter att jag har sköljt ut balsamet och börjar torka håret för att sedan kunna kamma det men efter att jag har sköljt ur balsamet så är det lent och går att reda ut hur lätt som helst ända tills jag tvättar det nästa gång. Jag blev super nöjd med dom och dyra var dom inte heller, det var mamma som betalade dom men skulle gissa på 40 kr st ?


Den här hårinpackningen är inte den som hör ihop med resten av produkterna men den inpackningen var slut så jag tog det jag hade. Den här är kanske inte världens bästa men den når absolut upp till sitt pris. 30kr från H&M.
Jag höll på att svimma när jag såg priset för så dålig är den inte, den är inte dålig alls !

Sebbes syrra lärde mig en sak som jag inte visste om - alltid när du tvättar håret ska du först ta shampoo sedan hårinpackning och till sist balsam. För shampoot öppnar upp hårstråna och då ger hårinpackningen näring sedan sluter balsamet hårstråna och då skyddas näringen bättre och tas även upp bättre !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0