östersund - lycksele - finland

Våran resa började med att Sebbe och hans familj kom upp hit för att hämta upp mig, dom bjöds på lunch och fy sjutton vad underbart det var att äntligen få hoppa upp i hans armar och känna att nu var det äntligen dags !
När vi hade visat runt dom och ätit en god lunch som bestod av kycklingsallad så packade jag in alla väskor i bilen och det bar iväg till östersund !

I östersund bodde vi på hotell i två dagar, vi hälsade på sebbes kompisar (dom hade bott grannar med varandra när sebbe var liten och bodde i östersund). Vi grillade i skogen när det regnade och det var fullt av mygg men det var sjukt mysigt endå !

Söta sara utrustad för en dag i skogen bland alla mygg !

Sedan bar det av till Lycksele (Norrland).
Efter 6 timmars bilresa var vi äntligen framme !


Där hälsade vi på sebbes släktingar, deras kusiner ! Det var vekrligen super, om jag ska skriva ner allt vi gjorde kommer det ta ett tag men det var verkligen jätte mysigt där.
Vi shoppade på dollar store (en jätte billig affär som hade verkligen allt), vi gick på stan, solade solarium, kollade på massvis med filmer, åt god mat, åkte ut till deras sommar stuga där vi grillade, spelade tv-spel och tog mysiga promenader.


Sara & Madde (deras släkting)


Sebbe och Mattias (maddes storebrorsa) bestämde sig för att skjuta luftgevär


åh din gullunge, jag saknar dig !


Deras sommarstuga


Sara och Madde spelade tv-spel, men det var inge kul tillslut eftersom att Sara bara vann hela tiden !


Det jag shoppade på dollar store, en sjal för 50 kr.


Världens bästa scrub för 20 kr. sick ;o


Styling mousse för 30 kr. Ni tror säkert att det är skit saker när det är så billiga priser men än så länge har dom funkat super på mig !


Mina fötter blev babylena efter denna behandling, och checka priset. Heeelt otroligt


Ett flätat skärp, 10 pix.

Efter 3 underbara dagar i Lycksele sa vi hejdå, packade bilen och drog vidare till färgan som skulle ta oss över till Finland. 5 timmar på en båt där det bara fanns en restaurang och inget mer.
Det var toppen, vi satt och spelade kort i stort sätt hela tiden, blev proffs på neger & president !

Finland was wonderful, allt var verkligen perfekt.
Vi bodde i ett jätte gulligt hus där det inte fans rinnande vatten så vi var tvugna att tvätta oss när vi bastade, det var så skönt att inte allt var som det är i stan. Vi solade massor, badade och bastade varanan kväll.
Rajner (& Helena) som vi bodde hos, han hade byggt en båt som vi fick vara med och inviga, det var skit kul ! Den var snygg som satan. Vi tog massor av cykelturer ner till vattnet, jag har ätit jordens godaste mjukglass och ätit jätte god mat hos sebbes mormor. Efter 5 dagar som varit så otroligt bra så åkte vi i 6 timmar för att komma till färgan.
Det blev lite shopping till hela familjen och en Clinique maskara till mig själv, sedan var man hemma i sthlm och dagen efter gick tåget upp till orsa. Där var min semester. väldigt, väldigt kortfattad.


Det ser ut som tagen ur en skräckfilm, men på dagen och på kvällen när solen höll på att gå ner. Ouff vad fint det var !


Min fina sebbe innan dom skulle in och basta


Söta och bruna sara efter vi hade bastat och badat !


Lotta & Aco


Båten rajner byggde, den är ju inte lite snygg inte.


mums


den stolta kaptenen


Sara njuter av solen


Det söta huset vi bodde i


Den gulliga kåtan alla 5 sov i, Rajner har byggt även den


Lite mys innan färgan gick


Sara hade lite tråkigt så...


Sebbes snygga skor han köpte i Finland !



Kommentarer
Postat av: Sara

hahahahaha vad fånig jag ser ut på alla bilder :p

2008-08-05 @ 15:27:44
Postat av: Angelica

jag vill ha sebbes skor , skit samma om det är killskor var hittade han dom?=) kram

2008-08-05 @ 17:45:10
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0