Skönhets tips: Naglar

Jag är en sån som nästan aldrig visar mig utan nagelack, vet inte varför men känns skönast med lackade naglar =). Som alltid så fick jag beslutsångest, fransk manikyr eller rött lack ? Så jag gjorde det lätt för mig och frågade en kompis, det blev franskt och nu kommer lite bilder på resultat och vilka produkter jag använder.

image5

Ett litet kitt jag köpte på Åhlens för bara 99 kr.

Man börjar med ett lager bas lack (genomskinliga), sen målar man topparna med white tip, när det torkat målar man 1 - 2 lager med french pink. När allt är helt torrt så slutar man med ett lager bas lack så håller det längre. Så lätt var det  =)

Resultat: (Syns inte så bra, men det såg så utkletat och fult ut på dom andra bilderna så det fick bli den bilden, haha.
image6

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ett tips jag fick från min prao plats, för er med torra och trasiga nagelband (jag!)

image7

En nagelbands olja från Mavala, 89 kr
Pensla på nagelbanden varje kväll, smörj in med fingrarna och vänta nån minut, torka sedan av resten med papper. Funktion: Mjukar upp nagelbanden och gör så att de släpper från nageln, nageln får därför lättare att växa och nagelbanden blir helt fria från sår ! =)
Enjoy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0